مجوز توثیق سهام عدالت به بانکها

به گزارش بورس نیوز، حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس بااشاره به جزییات ارائه کارت اعتباری سهام عدالت از هفته آینده اظهار کرد: این موضوع در شورای‌عالی بورس برای دارندگان سهام عدالت مطرح شد و بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها اجازه اجرای این کار را داده تا در قبال توثیق الکترونیکی سهام عدالت به دارندگان این سهام اعتبار بدهند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن دستورالعمل و مقررات و همچنین ایجاد امکانات فنی وثیقه‌گذاری الکترونیکی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری نیازمند تمهیداتی بود که تاکنون این اقدامات انجام شده است.

به گفته عضو شورای‌عالی بورس، هفته گذشته در شورای عالی بورس، اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مصوب و به بانک‌ها اجازه داده شد تا سهام عدالت را به وثیقه بگیرند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد به زودی و با توجه به اعلام آمادگی چند بانک، این اقدام به مرحله اجرا برسد و در شرایط کنونی با موانع خاصی در این زمینه مواجه نیستیم.

سلاح‌ورزی درخصوص سود بازپرداخت اعتبار ارائه‌شده گفت: جزییات در این زمینه باید از سوی بانک‌ها اعلام شود، این اعتبار وام تلقی نمی‌شود، بنابراین نه تنها با اثر تورمی همراه نخواهد شد بلکه می‌تواند با تحریک تقاضا در اقتصاد کشور اثرات مثبتی را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *